W środę, 12 września nastąpiło wyczekiwane przez wszystkich uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Policealnych, czyli nowotomyskiego „Kopernika”, wielkie otwarcie nowoczesnej i w pełni wyposażonej pracowni chemicznej.
Uroczyste przecięcie wstęgi poprzedziło wystąpienie dyrektor szkoły Agnieszki Kaczmarek, która powitała licznie przybyłych na tę uroczystość gości. Pani dyrektor szczególnie gorąco podziękowała staroście nowotomyskiemu i przedstawicielom Zarządu Powiatu Nowotomyskiego za przeznaczenie dla tego projektu w budżecie Starostwa odpowiednich środków finansowych. Słowa uznania popłynęły też do autorki projektu architekt Marii Pięty z Zakładu Usług Projektowych i Inwestycyjnych oraz kierownika budowy Zbigniewa Rościszewskiego, który przeprowadził prace remontowe.
Po wystąpieniach gości, uroczystym przecięciu wstęgi przez starostę Ireneusza Kozeckiego ramię w ramię z dyrektor Agnieszką Kaczmarek oraz przewodniczącym Samorządu Uczniowskiego Remigiuszem Skrzypińskim, poświęceniu pracowni przez ks. Andrzeja Grabańskiego, sala została oddana we władanie uczniów i opiekunki pracowni, pani Marii Chwalisz- Potrawiak. Swoje talenty i pasje uczniowie „Kopernika” zaprezentowali gościom od razu, przeprowadzając pokaz rozmaitych, bardzo widowiskowych doświadczeń. Poza tym uczniowie zaprezentowali możliwości interaktywnego monitora dotykowego.
Po wystąpieniach gości, uroczystym przecięciu wstęgi przez starostę Ireneusza Kozeckiego ramię w ramię z dyrektor Agnieszką Kaczmarek oraz przewodniczącym Samorządu Uczniowskiego Remigiuszem Skrzypińskim, poświęceniu pracowni przez ks. Andrzeja Grabańskiego, sala została oddana we władanie uczniów i opiekunki pracowni, pani Marii Chwalisz- Potrawiak. Swoje talenty i pasje uczniowie „Kopernika” zaprezentowali gościom od razu, przeprowadzając pokaz rozmaitych, bardzo widowiskowych doświadczeń. Poza tym uczniowie zaprezentowali możliwości interaktywnego monitora dotykowego.
Nikogo chyba nie dziwi, że z gabinetu ucieszyli się szczególnie uczniowie z klas o profilu biologiczno- chemicznym. To oni, dzięki nowoczesnemu laboratorium, będą mogli samodzielnie wykonywać doświadczenia pozwalające lepiej zrozumieć trudne zagadnienia chemii i przygotować się do zdawania na egzaminie maturalnym chemii w zakresie rozszerzonym. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, jak istotne jest samodzielne robienie doświadczeń na lekcji. Uczeń przestaje być tylko biernym obserwatorem starań nauczyciela, staje się badaczem, rozwija swoje umiejętności praktyczne i zainteresowania. Dopiero kiedy można samemu przeprowadzić eksperyment, rozwiązać problem dzięki doświadczeniom i sprawdzić prawdziwość podręcznikowych twierdzeń, chemia przestaje być nauką regułek i zapisem trudnych reakcji. Może się stać ekscytującą przygodą i prawdziwą życiową pasją.
Materiał: ZSOiP
Materiał: ZSOiP