Oświata - realizacja zadań

Powiatowe Centrum Usług Wspólnych w Nowym Tomyślu (PCUW):

  • 04-02-2020
  1. realizuje zadania oświatowe organu prowadzącego, w szczególności:
  • przygotowywanie dokumentacji związanej z zakładaniem, prowadzeniem i likwidacją publicznych szkół ponadpodstawowych, szkół specjalnych, placówek oświatowo – wychowawczych, poradni psychologiczno – pedagogicznych oraz placówek zapewniających opiekę dzieciom i młodzieży pobierającym naukę poza miejscem zamieszkania,
  • zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach oświatowych,
  • przygotowanie zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez osobę prawną lub osobę fizyczną,
  • prowadzenie ewidencji szkół i  placówek niepublicznych,
  • obsługa konkursów na dyrektorów szkół,
  • obsługa procedury awansu zawodowego nauczycieli,
  • organizacja indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży,
  • przygotowywanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych,
  • prowadzenie funduszu zdrowotnego dla nauczycieli,
  • prowadzenie spraw związanych z oceną pracy dyrektora szkoły lub placówki,
  • obsługa planów dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli
  • rozliczanie dotacji dla niepublicznych jednostek oswiatowych
  • prowadzenie innych zadań będących zadaniami organu prowadzącego, a zleconych
    do prowadzenia przez PCUW.
 
  1. zapewnia wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną jednostek obsługiwanych, tj.;
  1. Zespół Szkół nr 1 w Nowym Tomyślu, ul. Sczanieckiej 1
  2. Zespół Szkół nr 2 w Nowym Tomyślu, os. Północ 37
  3. Zespół Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Trzciance, Trzcianka 15a
  4. Zespół Szkół nr 1 w Zbąszyniu, ul. Powstańców Wlkp. 43
  5. Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Zbąszyniu, ul. Zbąskich 7
  6. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Nowym Tomyślu, ul. Sczanieckiej 1
 
  1. w zakresie obsługi finansowej:
  • bieżący nadzór nad realizacją planu finansowego
  • opracowywanie projektów planu finansowego i jego zmian
  • prowadzenie rachunków bankowych jednostek obsługiwanych
  • bieżąca informacja o sytuacji finansowej
  • sporządzanie list wynagrodzeń pracowników obsługiwanych jednostek
  • dokonywanie wypłat wynagrodzeń wraz z odprowadzaniem obligatoryjnych świadczeń
    i składek
  • prowadzenie ewidencji danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracowników
  • sporządzanie sprawozdań finansowych przewidzianych prawem we współpracy z dyrektorami jednostek obsługiwanych
  • sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań GUS
  • prowadzenie wspólnej kasy
  • udzielanie pomocy kierownikom jednostek obsługiwanych w tworzeniu i zmianach planów finansowych
  • bieżący nadzór nad realizacją planów finansowych jednostek obsługiwanych
  • wystawianie zaświadczeń dla pracowników jednostek obsługiwanych
  1. w zakresie obsługi rachunkowej
  • prowadzenie ksiąg rachunkowych
  • określanie zasad polityki rachunkowości oraz innych procedur i instrukcji
  • gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowej dokumentacji finansowej
  • prowadzenie ewidencji składników majątkowych
  1. w zakresie obsługi organizacyjnej i kadrowej
  • ewidencjonowanie danych i zatrudnieniu i wynagradzaniu
  • prowadzenie dokumentacji i akt osobowych pracowników oraz kierowników jednostek obsługiwanych
  • obsługa kadrowa pracowników jednostek obsługiwanych we współpracy z kierownikami tych jednostek
  • prowadzenie sprawozdawczości statystycznej z zakresu zatrudnienia i płac
  • organizacja remontów, przeglądów technicznych budynków, prowadzenie ksiąg obiektu oraz nadzór nad robotami budowlanymi w zakresie remontów bieżących i inwestycji
  • obsługa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
 
Symbol jednostki: PCUW
 
Miejsce urzędowania: ul. Poznańska 33, budynek B, I piętro, pokoje: 28, 29, 30, 33, 34.
 
Dyrektor Powiatowego Centrum Usług Wspólnych: Marek Nyćkowiak, pok. 33, tel. 61 44 26 706
 
Zastępca Dyrektora: Milena Kaźmierowska, pok. 28, tel. 61 44 26 733
 
Główny Księgowy: Katarzyna Kwaśny, pok. 34, tel. 61 44 26 716
 
 
Pracownicy:
  1. Ceglarek Grażyna – inspektor, pok. 34, tel. 61 44 26 788
  2. Ossowska – Duplaga Agnieszka – inspektor, pok. 29, tel. 61 44 26 717
  3. Kaczmarek Danuta – specjalista, pok. 30, tel. 61 44 26 741
  4. Lipiecka Anna – inspektor, pok. 29, tel. 61 44 26 734
  5. Maćkowska Renata – specjalista, pok. 28, tel. 61 44 26 732
  6. Majewski Przemysław – inspektor, pok. 30, tel. 64 44 26 741
  7. Przybylak Joanna – specjalista, pok. 29, tel. 61 44 26 734
  8. Tomczak Elżbieta – inspektor, pok. 34, tel. 61 44 26 788
 

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją