Dzisiaj jest: Piątek, 3 Maj 2024 Imieniny: Marii i Aleksandra
Logo: epuap Logo: BIP Logo: Facebook Logo: UE
Logo: Powiatnowotomyski

Menu dostępności

Aktualności

Ogłoszenie II edycji otwartego konkursu ofert

  • 10-02-2021
  • Autor: Kamil Kałek
  • drukuj
Zarząd Powiatu Nowotomyskiego ogłasza II edycję otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego Powiatu Nowotomyskiego w 2021 roku wykonywanego przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Szczegółowe informacje dotyczące warunków udziału w niniejszym konkursie ofert opisane zostały w ogłoszeniu (załącznik Nr 1).
 
Załączniki:
 
 

 
 

Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert

  • 10-02-2021
  • Autor: Kamil Kałek
  • drukuj

Uchwałą Zarządu Powiatu Nowotomyskiego nr 303/WR/2021 z dnia 10 lutego 2021 r. został rozstrzygnięty otwarty konkurs ofert na powierzenie lub wsparcie realizacji zadań publicznych Powiatu Nowotomyskiego w 2021 roku.

Uchwała dotycząca przyznanych dotacji w ramach otwartego konkursu ofert i inne załączniki dotyczące sprawozdania znajdują się poniżej:

- uchwała

- załącznik do uchwały

- sprawozdanie

- wzór umowy wolontariusz

- przykładowy wzór oświadczenia osoby pracującej społecznie

- opis faktury

 

Konkurs "Nasz pomysł na ochronę środowiska” VI edycja

Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu zaprasza do udziału w Konkursie „Nasz pomysł na ochronę środowiska” VI edycja – Dbam o środowisko
Celem Konkursu „Nasz pomysł na ochronę środowiska” jest edukacja i podnoszenie świadomości ekologicznej dzieci i młodzieży, zarówno poprzez promowanie pozytywnych zachowań w zakresie ochrony środowiska i przyrody, jak i zwracanie uwagi na zagrożenia dla tych wspólnych dóbr występujące w otaczającym nas świecie.
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z podziałem na dwie kategorie:
Kategoria I: uczniowie klas 6, 7 i 8 szkół podstawowych województwa wielkopolskiego.
Kategoria II: uczniowie szkół ponadpodstawowych województwa wielkopolskiego.
 
 
Przedmiotem VI edycji Konkursu jest przygotowanie i zrealizowanie przez trzyosobowy zespół uczniów pochodzących z jednej szkoły
Kalendarza na rok 2022 propagującego zachowania proekologiczne przyczyniające się do ochrony środowiska na terenie województwa wielkopolskiego:
Format kalendarza A3 (297 mm x 420 mm ) – pionowo,
Kalendarz powinien zawierać stronę tytułową,
Ilość stron kalendarza: 13 stron,
Każda strona musi zawierać kalendarium o wymiarach minimalnych 297 mm x 180 mm, pozostała część powinna zawierać proponowane zachowania proekologiczne w najbliższym otoczeniu – dom, szkoła, gmina w dowolnej formie np. rysunek, grafika, komiks, opis działania.
Każdy miesiąc powinien poruszać jedno zagadnienie dotyczące ochrony środowiska i przyrody natomiast poszczególne miesiące powinny różnić się między sobą w zakresie proponowanych zagadnień,  
Wymagany jest zapis na elektronicznym nośniku danych.
Prace należy dostarczyć w formie papierowej i elektronicznej (zapis na powszechnie dostępnym i stosowanym nośniku danych (np. płyta CD, płyta DVD, przenośna pamięć USB - tzw. „pen drive”) na adres: rząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Departament Środowiska, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań.
Czas trwania VI edycji Konkursu od 2 lutego 2021 r. (data ogłoszenia) do 10 kwietnia 2021 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi podczas uroczystej Gali.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z regulaminem konkursu i wzięcia w nim udziału.
Szczegóły konkursu znajdziecie Państwo w plikach do pobrania:
Regulamin konkursu (w tym wzór zgłoszenia oraz oświadczenia)
Uchwała Zarządu Województwa Wielkopolskiego
 
 
 
 

Gmina Lwówek zakupiła pojazd w ramach Programu wyrównywania różnic między regionami III

  • 09-02-2021
  • Autor: Krystian Dybek
  • drukuj
W piątek, 5 lutego w Lwówku nastąpiło przekazanie 9-cio osobowego samochodu marki RENAULT TRAFIC przystosowanego do przewozu osób z niepełnosprawnościami, w tym na wózkach inwalidzkich. Zakup pojazdu przyczynił się do likwidacji barier transportowych poprzez zapewnienie m.in. małoletnim osobom z niepełnosprawnością z terenu miasta i gminy Lwówek swobodnego dostępu do szkół i ośrodków edukacyjnych. 
 
Na zdjęciu:  starosta nowotomyski Andrzej Wilkoński, Piotr Długosz - Burmistrz Miasta i  Gminy Lwówek, wicestarosta nowotomyski Marcin Brambor oraz skarbnik powiatu nowotomyskiego Barbara Golon.
 
Zakup samochodu został dofinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III” w kwocie 74 010 zł. W przekazaniu pojazdu udział wzięli:  starosta nowotomyski Andrzej Wilkoński, Piotr Długosz - Burmistrz Miasta i  Gminy Lwówek, wicestarosta nowotomyski Marcin Brambor oraz skarbnik powiatu nowotomyskiego Barbara Golon.
 
 

Informacja dotycząca złożenia wniosku oraz odbioru paszportu

  • 08-02-2021
  • Autor: Krystian Dybek
  • drukuj
W związku z sytuacją epidemiczną na obszarze RP w celu złożenia wniosku o dokument paszportowy i odbioru paszportu przyjmowani są wyłącznie klienci, po ustaleniu terminu wizyty, drogą telefoniczną pod numerem tel.: 61 44 26 760.
Grafika z treścią ogłoszenia.

Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego z wizytą w powiecie nowotomyskim

  • 08-02-2021
  • Autor: Krystian Dybek
  • drukuj
W piątek, 6 lutego powiat nowotomyski odwiedził Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego Jacek Bogusławski. Celem wizyty było zapoznanie się z efektem robót budowlanych polegających na stworzeniu  komfortowego zaplecza szatniowo-sanitarnego przy pomieszczeniach treningowych, zlokalizowanych w budynku należącym do Zespołu Szkół nr 1 w Zbąszyniu.
 
Inwestycja została zrealizowana przez Powiat Nowotomyski dzięki wsparciu finansowemu Samorządu Województwa Wielkopolskiego w ramach programu "Szatnia na medal". Projekt zakładał zaadoptowanie niezagospodarowanej przestrzeni magazynowej na potrzeby utworzenia szatni damskiej oraz męskiej z pełnym zapleczem sanitarnym. W pozostałej części wydzielono pomieszczenie grupowe oraz niewielką przestrzeń magazynową, pozwalającą na odpowiednie przechowywanie sprzętu sportowego. Aby umożliwić osobom z niepełnosprawnością ruchową korzystanie z szatni, w ramach zadania wykonano także podjazd dla wózków inwalidzkich. Zmiana sposobu użytkowania tej części budynku wymagała  szerokiego zakresu robót budowlanych i instalatorskich oraz dużych nakładów finansowych. Prace trwały od początku sierpnia i zakończyły się 15 grudnia 2020 roku, a z początkiem nowego roku z obiektu mogą już korzystać zarówno uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Zbąszyniu jak i lokalne kluby sportowe. Całkowita wartość zadania wyniosła 379.257,43 zł, z czego 100.000,00 zł stanowiło dofinansowanie ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego.
 Dodatkowo Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego Jacek Bogusławski zapoznał się także ze specyfiką działalności nowotomyskiej fabryki narzędzi chirurgicznych Aesculap Chifa, w którym odbywa się praktyczna nauka zawodu uczniów Zespołu Szkół nr 1 w Nowym Tomyślu. W ostatnim czasie Powiat Nowotomyski uzyskał informację o przyznaniu dofinansowania w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu  Operacyjnego na projekt obejmujący kompleksową modernizację i wyposażenie pomieszczeń warsztatowych w Zespole Szkół nr 1 w Nowym Tomyślu, a także doposażenie pracowni zawodowych w Zespole Szkół nr 2 w Nowym Tomyślu oraz Zespole Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Trzciance. Inwestycja ta jest bardzo potrzebna, aby uczniowie kształcący się na kierunkach zawodowych mieli możliwość nauki na nowoczesnym sprzęcie, porównywalnym do tego, którego używać będą po podjęciu pracy. Otrzymane dofinansowanie z pewnością pozwoli na podniesienie jakości kształcenia i stworzenie warsztatów oraz pracowni zawodowych na miarę XXI wieku.  
 Wizytę Pan Jacek Bogusławski zakończył w Powiatowym Centrum Sportu, gdzie dyrektor Jakub Skrzypczak przedstawił efekt ostatniej inwestycji, jaką była rozbudowa Powiatowego Centrum Sportu. 
 W spotkaniu udział wzięli: starosta nowotomyski Andrzej Wilkoński, wicestarosta nowotomyski Marcin Brambor, Przewodniczący Komisji Edukacji, Zdrowia, Sportu, Kultury i Polityki Społecznej Jacek Pieprzyk, dyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Nowym Tomyślu Łukasz Frański, skarbnik powiatu nowotomyskiego Barbara Golon, dyrektor Powiatowego Centrum Sportu Jakub Skrzypczak, dyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Zbąszyniu Bogusław Pietrusiewicz oraz burmistrz Zbąszynia Tomasz Kurasiński.
 
 
 
 

Podziel się DOMEM

  • 08-02-2021
  • Autor: Krystian Dybek
  • drukuj
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Tomyślu poszukuje kandydatów do prowadzenia rodzinnego domu dziecka na terenie powiatu nowotomyskiego.
Zapewnia m.in.:
- wynagrodzenie na podstawie umowy o świadczenie usług,
- opiekę koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej,
- szkolenia,
-  grupy wsparcia,
-  osobę do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich.
W rodzinnym domu dziecka może przebywać jednocześnie do 8 dzieci.
 
Plakat informujący
 
W razie jakichkolwiek pytać Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Tomyślu prosi o kontakt:
ul. Poznańska 30, 64-300 Nowy Tomyśl
tel. 61 44 26 686 
pcpr@powiatnowotomyski.pl
www.pcprnt.pl
 
Kierownik ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Tomyślu - Natalia Fajfer-Szuberska zachęca do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka.
 
 

Podaj właściwy PESEL lub NIP pracownika

  • 08-02-2021
  • Autor: Krystian Dybek
  • drukuj
Jako płatnik (pracodawca) masz obowiązek podać w formularzu podatkowym poprawny PESEL lub NIP podatnika (pracownika). Pozwoli to na szybką identyfikację podatnika przez urząd skarbowy i umożliwi mu wywiązanie się z obowiązków podatkowych. Dzięki temu Twój pracownik będzie mógł między innymi skorzystać z usługi Twój e-PIT i rozliczyć podatek dochodowy łatwo bez wychodzenia z domu. Wypełniasz PIT dla pracownika - wpisz poprawny PESEL lub NIP.
 
Płatnik (pracodawca) ma obowiązek wpisać w formularzu prawidłowy NIP lub PESEL podatnika (swojego pracownika). Błędem jest np. wpisywanie ciągu tych samych cyfr (jak 1111111111 czy 9999999999). Brak właściwych danych w formularzu przekazanym do urzędu skarbowego uniemożliwi bądź utrudni podatnikowi (pracownikowi) wywiązanie się z obowiązków w PIT.
Prawidłowo wpisany NIP lub PESEL pozwoli na jednoznaczną identyfikację podatnika (pracownika). Dzięki temu jego zeznanie podatkowe zostanie wygenerowane i udostępnienie w usłudze Twój e-PIT na podatki.gov.pl. Ponadto podatnik (pracownik) zaloguje się do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem danych autoryzujących, na które składają się m.in. PESEL lub NIP, złoży zeznanie podatkowe przy użyciu np. bezpłatnej aplikacji e-Deklaracje dostępnej na podatki.gov.pl, skorzysta z ulg i odliczeń, co może spowodować zwrot nadpłaty podatku.
Jeśli pracownik jest obcokrajowcem, wskaż mu jak uzyska PESEL lub NIP
Jeżeli pracownik jest cudzoziemcem i mieszka w Polsce, powinien posiadać identyfikator podatkowy PESEL.
Może złożyć wniosek o jego nadanie do organu właściwego (urząd gminy, urząd dzielnicy) wraz z dokumentami, które potwierdzają dane wskazane we wniosku.
 
Organem właściwym do przyjęcia wniosku o nadanie numeru PESEL (dla cudzoziemca) jest:
organ gminy, właściwy dla miejsca zameldowania podatnika (pracownika),
organ gminy właściwy dla siedziby pracodawcy, jeśli podatnik (pracownik) nie może się zameldować,
Urząd Dzielnicy Warszawa - Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43) – w przypadku gdy podatnik (pracownik) jeszcze nie pracuje lub pracodawca ma siedzibę za granicą Polski.
 
Niezbędne informacje i wzór wniosku o nadanie PESEL są dostępne na portalu Gov.pl, również w języku angielskim i ukraińskim.
W przypadku odmowy podatnik (twój pracownik) może wystąpić o nadanie NIP. Wzór zgłoszenia identyfikacyjnego NIP-7 jest dostępny na podatki.gov.pl
 
Dodatkowe informacje na www.podatki.gov.pl/pit/dla-pracodawcy-platnika/
 
 

Nabór wniosków dla mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy o udzielenie jednorazowo dotacji

  • 08-02-2021
  • Autor: Krystian Dybek
  • drukuj
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Tomyślu ogłasza nabór wniosków  dla mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy o udzielenie  jednorazowo dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej  na zasadach określonych na podstawie art. 15zze4 ustawy o COVID-19, z uwzględnieniem przepisów rozdziału 3  rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19
Termin składania wniosków: od 01 luty 2021 r. do 31.03.2021r.
 
 
O jednorazowe dotacje mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy, o których mowa odpowiednio w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, którzy:
1.)  na dzień 30 listopada 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami  47.71.Z, 47.72.Z, 47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z, 49.39.Z, 55.10.Z, 55.20.Z, 55.30.Z, 56.10.A, 56.10.B, 56.21.Z, 56.29.Z, 56.30.Z, 59.11.Z, 59.12.Z, 59.13.Z, 59.14.Z, 59.20.Z, 74.20.Z, 77.21.Z, 79.11.A, 79.12.Z, 79.90.A, 79.90.C, 82.30.Z, 85.51.Z, 85.52.Z, 85.53.Z, 85.59.A, 85.59.B, 86.10.Z w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1662), lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej, 86.90.A, 86.90.D, 90.01.Z, 90.02.Z, 90.04.Z, 91.02.Z, 93.11.Z, 93.13.Z, 93.19.Z, 93.21.Z, 93.29.A, 93.29.B, 93.29.Z, 96.04.Z, 96.01.
 
2.) której przychód z tej działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w jednym z dwóch miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego.
 
3.) którzy na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018r. – Prawo przedsiębiorców nie zawiesili wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 listopada 2020 r.
Wniosek o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego terytorialnie ze względu na  siedzibę mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy oraz dotację na podstawie art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
 
Szczegółowe informacje odnośnie udzielenia jednorazowej dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy dostępne są na stronie:  https://nowytomysl.praca.gov.pl/dla.../tarcza/rr3-koszty
 
 

Obwieszczenie Starosty Nowotomyskiego z dnia 22.01.2021 r.

  • 04-02-2021
  • Autor: Krystian Dybek
  • drukuj
Starosta Nowotomyski podaje do publicznej wiadomości informację, że w dniu 15 stycznia 2021 r. wydana została decyzja nr GN.6852.1.2020 w sprawie udostępnienia nieruchomości gruntowej o nieuregulowanym stanie prawnym, położonej w miejscowości Silna Nowa, gm.Miedzichowo, oznaczonej nr działki 179 opowierzchni 27,8900 ha, zapisanej w KW P01N/00026357/7 przedsiębiorstwu ENEA Operator Sp. z o.o. Oddział Dystrybucji Gorzów Wielkopolski na czas 6 miesięcy. 
 
Udostępnienie następuje w celu wykonania czynności związanych z remontem stacji transformatorowej kontenerowej OW Rokita S-4592 zlokalizowanej na działce nr 179, w obrębie 0003 Silna Nowa, w tym na zajęcie przez wnioskodawcę na wymienionej działce na okres remontu pasa zajętości terenu niezbędnego w celu przeprowadzenia prac o powierzchni 200 m2, z dojazdem drogą znajdującą się na wyżej wymienionej nieruchomości Niniejsze obwieszczenie podaje się do publicznej wiadomości w terminie od dnia 27 stycznia 2021 r. do dnia 10 lutego 2021 r.
 
 
Masz uwagi do naszej strony? Napisz do nas!
  • CAPTCHA
    CAPTCHA służy odróżnieniu narzędzi zautomatyzowanych udających ludzi od rzeczywistych ludzi i ma za zadanie uniemożliwić botom rozsyłanie spamu przez tak zabezpieczone formularze. Przepisz kod z obrazka. Wielkość liter ma znaczenie. Jeśli nie możesz odczytać kodu kliknij w obrazek. Niewykorzystany kod jest ważny przez 15 minut.
    Jeśli obrazek jest nieczytelny, to go kliknij, aby zmienić grafikę. Niewykorzystany kod jest ważny przez 15 minut.