Aktualności
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
- 26-03-2025
- Autor: Kamil Kałek
- drukuj
Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2024 r. poz. 1135 t.j.) Starosta Nowotomyski ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Nowym Tomyślu.
1. Stanowisko pracy: inspektor w Wydziale Budownictwa i Architektury.
2. Wymiar etatu: 1 etat
3. Niezbędne wymagania od kandydatów:
a) wykształcenie wyższe, kierunek budownictwo, architektura, inżynieria środowiska,
gospodarka przestrzenna, geodezja,
b) co najmniej 3-letni staż pracy,
c) obywatelstwo polskie,
d) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
e) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
f) nieposzlakowana opinia,
g) znajomość przepisów prawa administracyjnego, materialnego i procesowego,
h) znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności organów
i jednostek administracji samorządowej.
4. Dodatkowe wymagania od kandydatów:
a) doświadczenie w pracy w administracji publicznej oraz branży budowlanej,
b) uprawnienia budowlane,
c) znajomość oraz umiejętność stosowania przepisów prawa w szczególności: ustawy
Prawo budowlane, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy o drogach publicznych, ustawy o ochronie
zabytków i opiece nad zabytkami, ustawy o ochronie środowiska, instrukcji
kancelaryjnej,
d) posiadanie uprawnień w zakresie pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie,
e) wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego (w tym znajomość
Regulaminu Organizacyjnego Starostwa w Nowym Tomyślu),
f) prawo jazdy kat. „B”,
g) uczciwość, rzetelność, pracowitość, systematyczność, odpowiedzialność i dokładność
w wykonywaniu powierzonych zadań, kreatywność,
h) umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji oraz pracy pod presją czasu.
a) doświadczenie w pracy w administracji publicznej oraz branży budowlanej,
b) uprawnienia budowlane,
c) znajomość oraz umiejętność stosowania przepisów prawa w szczególności: ustawy
Prawo budowlane, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy o drogach publicznych, ustawy o ochronie
zabytków i opiece nad zabytkami, ustawy o ochronie środowiska, instrukcji
kancelaryjnej,
d) posiadanie uprawnień w zakresie pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie,
e) wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego (w tym znajomość
Regulaminu Organizacyjnego Starostwa w Nowym Tomyślu),
f) prawo jazdy kat. „B”,
g) uczciwość, rzetelność, pracowitość, systematyczność, odpowiedzialność i dokładność
w wykonywaniu powierzonych zadań, kreatywność,
h) umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji oraz pracy pod presją czasu.
5. Zadania wykonywane na stanowisku:
a) prowadzenie spraw bieżących w kompetencjach organu administracji architektoniczno –
budowlanej, polegających na:
- wydawaniu decyzji i postanowień w postępowaniach administracyjnych dotyczących
budowy rozbiórki, projektów budowlanych,
- rozstrzyganiu zgłoszeń dotyczących budowy lub wykonywania innych robót budowlanych,
zmiany sposobu użytkowania,
- udzieleniu lub odmowie udzielenia zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-
budowlanych,
b) wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali,
c) zadania wynikające z Regulaminu Organizacyjnego Starostwa w Nowym Tomyślu.
a) prowadzenie spraw bieżących w kompetencjach organu administracji architektoniczno –
budowlanej, polegających na:
- wydawaniu decyzji i postanowień w postępowaniach administracyjnych dotyczących
budowy rozbiórki, projektów budowlanych,
- rozstrzyganiu zgłoszeń dotyczących budowy lub wykonywania innych robót budowlanych,
zmiany sposobu użytkowania,
- udzieleniu lub odmowie udzielenia zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-
budowlanych,
b) wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali,
c) zadania wynikające z Regulaminu Organizacyjnego Starostwa w Nowym Tomyślu.
6. Warunki Pracy:
a) zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy,
b) praca przed monitorem komputerowym powyżej 4 godz. - dostęp do programu
prawniczego LEX, internetu oraz programów komputerowych,
c) praca w budynku Starostwa Powiatowego II piętro – budynek z windą.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Nowym
Tomyślu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu
osób niepełnosprawnych wynosi ponad 6%.
W Starostwie Powiatowym w Nowym Tomyślu obowiązuje Procedura zgłoszeń wewnętrznych
oraz podejmowania działań następczych, wprowadzona zarządzeniem Starosty
Nowotomyskiego Nr AO.120.42.2024 z dnia 31 października 2024r. Procedura dostępna jest na
stronie /www.bip.powiatnowotomyski.pl) /zakładka – sygnaliści.
a) zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy,
b) praca przed monitorem komputerowym powyżej 4 godz. - dostęp do programu
prawniczego LEX, internetu oraz programów komputerowych,
c) praca w budynku Starostwa Powiatowego II piętro – budynek z windą.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Nowym
Tomyślu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu
osób niepełnosprawnych wynosi ponad 6%.
W Starostwie Powiatowym w Nowym Tomyślu obowiązuje Procedura zgłoszeń wewnętrznych
oraz podejmowania działań następczych, wprowadzona zarządzeniem Starosty
Nowotomyskiego Nr AO.120.42.2024 z dnia 31 października 2024r. Procedura dostępna jest na
stronie /www.bip.powiatnowotomyski.pl) /zakładka – sygnaliści.
7. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny (własnoręcznie podpisany),
b) CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy
zawodowej,
c) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie według
wzoru stanowiącego załącznik do ogłoszenia o naborze,
d) klauzula zgody na przetwarzanie danych kontaktowych według wzoru stanowiącego
załącznik do ogłoszenie o naborze,
e) dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe oraz praktykę zawodową,
wymagane do wykonywania oferowanej pracy (kserokopie),
f) świadectwa pracy z poprzednich miejsc pracy lub inne dokumenty potwierdzające
okresy zatrudnienia, obejmujące okresy pracy przypadające w roku kalendarzowym,
w którym pracownik ubiega się o zatrudnienie (kserokopie),
g) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
h) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw
publicznych.
Wymagane dokumenty aplikacyjne i list motywacyjny, szczególnie CV (z uwzględnieniem
dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą „Wyrażam
zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb
niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r.- Kodeks pracy (Dz. U z 2025 r. poz. 277 t.j.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135 t.j.).
a) list motywacyjny (własnoręcznie podpisany),
b) CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy
zawodowej,
c) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie według
wzoru stanowiącego załącznik do ogłoszenia o naborze,
d) klauzula zgody na przetwarzanie danych kontaktowych według wzoru stanowiącego
załącznik do ogłoszenie o naborze,
e) dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe oraz praktykę zawodową,
wymagane do wykonywania oferowanej pracy (kserokopie),
f) świadectwa pracy z poprzednich miejsc pracy lub inne dokumenty potwierdzające
okresy zatrudnienia, obejmujące okresy pracy przypadające w roku kalendarzowym,
w którym pracownik ubiega się o zatrudnienie (kserokopie),
g) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
h) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw
publicznych.
Wymagane dokumenty aplikacyjne i list motywacyjny, szczególnie CV (z uwzględnieniem
dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą „Wyrażam
zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb
niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r.- Kodeks pracy (Dz. U z 2025 r. poz. 277 t.j.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135 t.j.).
8. Miejsce i termin złożenia dokumentów.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie
z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko: Inspektor w Wydziale Budownictwa
i Architektury, w siedzibie Starostwa Powiatowego – Kancelaria Powiatu pokój nr 17
w godzinach pracy urzędu lub przesłać pocztą na adres Starostwo Powiatowe ul. Poznańska
33, 64-300 Nowy Tomyśl, w terminie do dnia 31 marca 2025 r. do godz. 10:00 (decyduje
data wpływu do Starostwa).
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie
z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko: Inspektor w Wydziale Budownictwa
i Architektury, w siedzibie Starostwa Powiatowego – Kancelaria Powiatu pokój nr 17
w godzinach pracy urzędu lub przesłać pocztą na adres Starostwo Powiatowe ul. Poznańska
33, 64-300 Nowy Tomyśl, w terminie do dnia 31 marca 2025 r. do godz. 10:00 (decyduje
data wpływu do Starostwa).
9. Dodatkowe informacje.
a) kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie
i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej, za pośrednictwem podanego przez siebie numeru
telefonu kontaktowego,
b) aplikacje, które wpłyną do Starostwa Powiatowego w Nowym Tomyślu po terminie
wskazanym w ogłoszeniu (decyduje data wpływu do Starostwa) oraz oferty, które nie
spełnią wymagań formalnych nie będą rozpatrywane,
c) nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną,
d) złożone dokumenty będą badane pod względem kompletności i spełnienia przez
kandydatów wymagań formalnych na wskazane stanowisko przez powołaną Komisję,
e) informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu
Informacji Publicznej (www.bip.powiatnowotomyski.pl) oraz na tablicy informacyjnej
w Starostwie Powiatowym w Nowym Tomyślu,
f) Starosta zastrzega sobie możliwość odwołania naboru bez podania przyczyny.
a) kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie
i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej, za pośrednictwem podanego przez siebie numeru
telefonu kontaktowego,
b) aplikacje, które wpłyną do Starostwa Powiatowego w Nowym Tomyślu po terminie
wskazanym w ogłoszeniu (decyduje data wpływu do Starostwa) oraz oferty, które nie
spełnią wymagań formalnych nie będą rozpatrywane,
c) nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną,
d) złożone dokumenty będą badane pod względem kompletności i spełnienia przez
kandydatów wymagań formalnych na wskazane stanowisko przez powołaną Komisję,
e) informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu
Informacji Publicznej (www.bip.powiatnowotomyski.pl) oraz na tablicy informacyjnej
w Starostwie Powiatowym w Nowym Tomyślu,
f) Starosta zastrzega sobie możliwość odwołania naboru bez podania przyczyny.
Dofinansowanie na przebudowę drogi w Chrośnicy
- 24-03-2025
- Autor: Kamil Kałek
- drukuj
W poniedziałek, 24 marca w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu starosta nowotomyski Andrzej Wilkoński, wicestarosta nowotomyski Jakub Skrzypczak przy kontrasygnacie skarbnika powiatu Barbary Golon podpisali umowę z Wojewodą Wielkopolską Agatą Sobczyk na dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zadania pn. „Przebudowa pasa drogowego drogi powiatowej nr 2720P w m. Chrośnica” .
Wspólne zdjęcie.
Wartość zadania wynosi: 1 633 333,30 zł.
Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 816 666, 65 zł.
Konferencja pt. „Przeszłość pełna doświadczeń – przyszłość pełna pomysłów. 35 lat samorządności”
- 24-03-2025
- Autor: Kamil Kałek
- drukuj
W tym roku obchodzimy 35 rocznicę odrodzenia samorządu lokalnego w Polsce. Z tej okazji w Centrum Kultury i Rekreacji w Koziegłowach odbyła się konferencja pt. „Przeszłość pełna doświadczeń – przyszłość pełna pomysłów. 35 lat samorządności”, której organizatorem było Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Wielkopolski oraz Gmina Czerwonak.
Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym Marszałka Województwa Wielkopolskiego Marka Woźniaka oraz Starosty Poznańskiego Jana Grabowskiego. Jego celem było podsumowanie 35 lat funkcjonowania samorządu lokalnego, analiza aktualnego stanu samorządności i rozmowy o jego przyszłości. W dyskusji udział wzięły m.in.: osoby związane z samorządem lokalnym, przedstawiciele świata nauki oraz mediów, ekonomiści i prawnicy. W konferencji uczestniczył wicestarosta nowotomyski Jakub Skrzypczak.
Fot. Gmina Czerwonak.
Otwarcie nowoczesnego, zadaszonego boiska sportowego w Zębowie
- 24-03-2025
- Autor: Kamil Kałek
- drukuj
W piątek, 21 marca w Zębowie odbyła się uroczystość otwarcia nowoczesnego, zadaszonego boiska sportowego. Dzięki nowemu obiektowi mieszkańcy Zębowa i okolic, a także uczniowie zyskali miejsce do aktywnego spędzania czasu, niezależnie od warunków atmosferycznych. Inwestycja została zrealizowana w ramach programu Ministerstwa Sportu i Turystyki „Olimpia”. Jej całkowity koszt wyniósł około 3,4 mln złotych. Część tej kwoty została dofinansowana dzięki decyzji Rady Miejskiej w Lwówku, co pozwoliło na kompleksową realizację projektu.
Występ podczas otwarcia boiska.
Boisko zapewni komfortowe warunki do aktywności fizycznej przez cały rok, dzięki nowoczesnemu zadaszeniu oraz solidnej infrastrukturze sportowej. Nasz samorząd podczas tej uroczystości reprezentował członek Zarządu Powiatu Nowotomyskiego Krzysztof Pacholak. Życzenia przekazała również dyrektor Powiatowego Centrum Sportu w Nowym Tomyślu Katarzyna Pieprzyk.
Fot. Gazeta Lwówecka, Karolina Urbańska, Szymon Konieczny.
Witaj Wiosno!
- 24-03-2025
- Autor: Marzena Matusiak
- drukuj
W piątek, 21 marca w Powiatowym Centrum Sportu odbyło się ogłoszenie wyników i wręczenie nagród w powiatowym konkursie plastyczno – literackim pt. „Jak wygląda radość?”. Dyplomy i nagrody laureatom przekazali: Dorota Kaczmarek – inicjatorka i pomysłodawczyni projektu TOekoMYŚL oraz Mateusz Jandy, radny Rady Powiatu Nowotomyskiego.
Wspólne zdjęcie.
Wydarzeniu towarzyszyła radosna sportowo – kulturalna atmosfera. Uczestnicy imprezy znakomicie bawili się witając wiosnę oraz celebrując Dzień Kolorowej Skarpetki - Światowy Dzień Zespołu Downa (święto ustanowione z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa w 2005 roku. Data 21 marca nie jest przypadkowa, ponieważ nawiązuje do nadejścia wiosny oraz genetycznego podłoża Zespołu Downa – trisomii 21 chromosomu). Razem z osobami, które brały udział konkursie bawili się także uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowej z Grońska i Zbąszynia, Środowiskowego Domu Samopomocy w Nowym Tomyślu oraz seniorzy z Nowotomyskiego Klubu Seniora. Każdy mógł też zapoznać się i kupić rękodzieło, które wykonali podopieczni wspomnianych WTZ.
Stoisko edukacyjno – profilaktyczne Państwowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej z Nowego Tomyśla cieszyło się zainteresowaniem nie tylko dzieci, ale i dorosłych. Gościem honorowym był najbardziej znany policjant - sierżant Pyrek, który znakomicie odnalazł się w roli wodzireja imprezy witającej wiosnę.
Wydarzenie swoimi znakomitymi wstępami wokalnymi uświtniły także dzieci z Niepublicznego Przedszkola w Opalenicy – Dziecięce ABC oraz uczennice Zespołu Szkół nr 2 im. dra Kazimierza Hołogi w Nowym Tomyślu.
Wyniki konkursu:
Kategoria przedszkola:
1. Natalia Zimna.
1. Amelia Bartkowiak.
2. Daniela Kaźmierczak.
3. Zofia Dudek – Chromy.
Franciszek Wasiak - wyróżnienie
Kategoria szkoły podstawowe kl. 1 – 3
1. Zuzanna Galas.
2. Mikołaj Piechota.
3. Tymoteusz Brambor.
Marcelina Frąk – wyróżnienie.
Kategoria szkoły podstawowe kl. 4 – 8
1. Zofia Stanisławska.
2. Adianna Heczko.
3. Paula Sajna.
Karol Łuczak – wyróżnienie
Prace zbiorowe
1. WTZ Zbąszyń: Wojciech Skierecki
2. SP Opalenica:
- Zuzanna Bączyk,
- Emilia Bączyk,
- Zuzanna Stankowska,
- Karolina Riepewska.
Kategoria 18+
1. Anna Szaj.
2. Magdalena Stasińska.
Kategoria wiersz:
Wiktoria Ćwieląg, Maja Galas oraz WTZ Grońsko: Danuta Łopata, Paweł Piotrowski.
Wykład Senatora RP, gen. broni rez. dr Mirosława Różańskiego
- 24-03-2025
- Autor: Kamil Kałek
- drukuj
W piątek, 21 marca Starosta Nowotomyski Andrzej Wilkoński na zaproszenie dyrektora Muzeum Ziemi Międzyrzeckiej im. Alfa Kowalskiego uczestniczył w wykładzie Senatora RP, gen. broni rez. dr Mirosława Różańskiego. Temat wykładu „Środowisko bezpieczeństwa, Świat, Europa, Polska” został przedstawiony w kontekście aktualnej sytuacji geopolitycznej i militarnej.
Od lewej: Starosta Nowotomyski Andrzej Wilkoński, Senator RP, gen. broni rez. dr Mirosław Różański, Starosta Międzyrzecki Bogusław Zaborowski.
Senator Mirosław Różański to wybitny żołnierz, generał broni, który m.in. kierował Departamentem Strategii i Planowania Obronnego w Ministerstwie Obrony Narodowej. Pełnił funkcję pełnomocnika Ministerstwa Obrony Narodowej ds. reformy systemu zarządzania, kierowania i dowodzenia Siłami Zbrojnymi RP. W latach 2015-2016 był Dowódcą Generalnym Rodzajów Sił Zbrojnych. Jako Senator, gen. broni rez. pełni funkcję Przewodniczącego Komisji Obrony Senatu RP.
Upamiętniono postać ks. Jana Sobieraja TChr
- 21-03-2025
- Autor: Kamil Kałek
- drukuj
W piątek, 21 marca w Wytomyślu odbyła się uroczystość nadania imienia księdza Jana Sobieraja z Towarzystwa Chrystusowego rondu na przebudowanej drodze powiatowej nr 2708P. Rozpoczęła się ona od mszy świętej w kościele pw. św. Michała Archanioła w Wytomyślu, po której samorządowcy złożyli wiązankę kwiatów i znicz na grobie ks. Jana Sobieraja.
Wspólne zdjęcie.
W dalszej części uczestnicy uroczystości udali się na nowe rondo w Wytomyślu. Tam starosta nowotomyski Andrzej Wilkoński w swoim wystąpieniu podsumował tę drogową inwestycję i podkreślił jej znaczenie dla mieszkańców regionu. Następnie odbyło się uroczyste odsłonięcie trzech tabliczek informujących o nazwie nowo wybudowanego ronda oraz tablicy upamiętniającej postać księdza Jana Sobieraja.
Rondo otrzymało imię ks. Jana Sobieraja z inicjatywy Parafialnej Rady Duszpasterskiej i Ekonomicznej oraz parafian. Ks. Jan Sobieraj był postacią szczególnie bliską mieszkańcom, a jego działalność misyjna i duchowa zasługują na szczególne upamiętnienie. Na wniosek Proboszcza Parafii pw. św. Michała Archanioła w Wytomyślu ks. Marka Niemira, burmistrz Nowego Tomyśla Marcin Brambor przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania rondu jego imienia, który został jednogłośnie przyjęty przez Radę Miejską Nowego Tomyśla. W uroczystości wzięli udział m.in.: przedstawiciele Towarzystwa Chrystusowego w Poznaniu, rodzina i przyjaciele ks. Jana Sobieraja oraz władze samorządowe powiatu nowotomyskiego, gminy Nowy Tomyśl, radni i mieszkańcy Wytomyśla.
Warto podkreślić, że całkowita wartość inwestycji jaką była przebudowa drogi powiatowej nr 2708P na odcinku Stary Tomyśl - Wytomyśl wyniosła prawie 10 000 000,00 zł, z czego 8.000.000,00 zł stanowiło dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Inwestycja była również współfinansowana ze środków Lasów Państwowych w kwocie 200 000,00 zł. Pozostałą kwotę stanowił wkład własny Powiatu Nowotomyskiego. Przebudowa obejmowała modernizację 4,3 km odcinka drogi, w tym m.in. poszerzenie jezdni, przebudowę skrzyżowania na rondo, budowę chodnika, dwukierunkowej ścieżki rowerowej, a także przebudowę kanalizacji deszczowej. W ramach inwestycji wykonano również nowe nasadzenia kompensacyjne. Wykonawcą prac była firma Całus Sp. z o.o. z Borui Nowej, a zakończenie robót miało miejsce pod koniec listopada ubiegłego roku.
Poniżej przedstawiamy zamieszczony na stronie internetowej parafii pw. św. Michała Archanioła w Wytomyślu życiorys ks. Jana Sobieraja TChr.
Ks. Jan Sobieraj SChr, syn Romana i Heleny z domu Pyszke, urodził się 21 marca 1933 r. w Wytomyślu w powiecie nowotomyskim w woj. wielkopolskim. Kilka dni później został ochrzczony w miejscowym kościele parafialnym pw. św. Michała Archanioła.
Po ukończeniu szkoły podstawowej w 1949 r. zgłosił się do Niższego Seminarium Duchownego Towarzystwa Chrystusowego w Ziębicach, gdzie pobierał nauki w zakresie szkoły średniej i gdzie również przyjął sakrament bierzmowania. We wrześniu 1952 r. rozpoczął w Bydgoszczy kanoniczny nowicjat, który ukończył złożeniem 8 września 1953 r. w Bydgoszczy pierwszej profesji zakonnej. Po niej kontynuował przerwaną naukę w Niższym Seminarium, po której ukończeniu, we wrześniu 1955 r., podjął studia filozoficzno-teologiczne w Wyższym Seminarium Duchownym Towarzystwa Chrystusowego w Poznaniu. Zostały one na krótko przerwane (na kilka miesięcy) po tzw. „odwilży gomułkowskiej” w październiku 1956 r., kiedy to klerycy zostali posłani na parafie do pracy katechetycznej: Janowi przypadła w udziale parafia w Chociwlu. 8 września 1959 r. w Poznaniu złożył profesję dozgonną, a 9 czerwca 1962 r. w poznańskiej katedrze z rąk pasterza archidiecezji poznańskiej abpa Antoniego Baraniaka SDB przyjął święcenia kapłańskie.
Po święceniach przez cztery lata posługiwał duszpastersko w naszych parafiach na Pomorzu Zachodnim i składał wymagane egzaminy wikariuszowskie:
VII 1962 – VIII 1964 w parafii pw. MB Nieustającej Pomocy w Suchaniu,
VIII 1964 – VIII 1965 w parafii pw. św. Michała Archanioła w Poczerninie,
VIII 1965 – I 1966 w parafii pw. Najśw. Serca Jezusowego w Gryficach.
W lipcu 1966 r. wypłynął statkiem do pracy duszpasterskiej wśród Polonii w Brazylii, dokąd przybył we wrześniu 1966 r. Misję duszpasterza polonijnego na Ziemi Krzyża Południa wypełniał przez ponad 55 lat w wielu miejscach Brazylii, ugruntowując wiarę powierzonych mu osób i ucząc je języka i tradycji ojców oraz rozbudowując ośrodki duszpasterskie.
Swoje posługiwanie w Brazylii rozpoczął jako wikariusz w Guarani das Missões RS, gdzie pracował do 1970 r. Następnie został przeniesiony do Mendes RJ, gdzie pełnił funkcje kapelana braci marystów oraz proboszcza parafii pod wezwaniem Krzyża Świętego. W Mendes kontynuował rozpoczętą budowę kościoła parafialnego. W 1971 r. został mianowany II Radnym i Ekonomem wiceprowincji Towarzystwa Chrystusowego w Brazylii.
Podczas jego kadencji został wybudowany dom prowincjalny w Kurytybie PR. W latach 1974-1980 pełnił funkcję proboszcza parafii pw. Dobrego Jezusa w Campo Largo PR. Dzięki jego staraniom zostały zakupione tereny obok kościoła parafialnego, zbudowane trzy kościoły filialne oraz podjęta budowa kolejnego kościoła filialnego. W styczniu 1981 r. został mianowany proboszczem parafii pw. św. Piotra i Pawła w Kurytybie. Obok istniejącego wówczas drewnianego kościoła zakupił działki pod budowę nowej świątyni, której budowa trwała prawie 5 lat, a jej poświęcenie nastąpiło 2 lipca 1989 r. przez abpa Pedro Fedalto, metropolitę Kurytyby. W tym samym czasie ksiądz Sobieraj kontynuował budowę plebanii przy kościele pod wezwaniem św. Jana Bosko, gdzie po roku powstała nowa parafia. W latach 1989-1995 pełnił funkcję ekonoma prowincji pw. Matki Bożej Niepokalanie Poczętej w Ameryce Południowej, a jednocześnie od 1992 r. jako proboszcz prowadził parafię w Virmond PR. Przyczynił się tam do zbudowania czterech kościołów filialnych. Dzięki jego staraniom został sprowadzony do kościoła parafialnego obraz Matki Boskiej Częstochowskiej, który został w Gnieźnie poświęcony przez Ojca Świętego Jana Pawła II w czasie jego V pielgrzymki do Ojczyzny z przeznaczeniem dla Polonii w Ameryce Południowej. Przez trzy lata uczył też języka polskiego w miejscowej szkole. W latach 1995-1997 na Uniwersytecie Parańskim w Kurytybie odbył kurs podyplomowy w ramach studiów z kultury i języka polskiego. W Virmond posługiwał do 1998 r. W styczniu 1999 r. został proboszczem Polskiej Parafii Personalnej w Rio de Janeiro RJ. W 2015 r., po rezygnacji z funkcji proboszcza w Rio, został administratorem, a następnie rezydentem parafii pw. św. Jana Chrzciciela w Kurytybie. W 2017 r. zamieszkał w domu prowincjalnym w Kurytybie. Niestety z czasem, z upływającymi latami sił zaczęło ubywać i zdrowie zaczęło się pogarszać: w 2021 r. przeszedł poważny zabieg operacyjny. Na początku czerwca 2022 r., w roku swojego Diamentowego Jubileuszu Kapłaństwa, powrócił do Polski i zamieszkał w domu chrystusowca-seniora w Puszczykowie. A celebrację tego jubileuszu rozpoczął jeszcze na ziemi brazylijskiej, dziękując Bogu za kapłaństwo wraz z tymi, u których posługiwał: w Kurytybie (w marcu 2022 r.) i Rio de Janeiro (w maju 2022 r.).
Po powrocie do ojczyzny włączył się w uroczystości jubileuszowe wraz ze Współbraćmi w poznańskiej katedrze oraz w domach w Poznaniu, Puszczykowie i Stargardzie. Nie zabrakło ks. Jana na dziękczynnym Te Deum i Magnificat u stóp Czarnej Madonny na Jasnej Górze oraz w rodzinnej parafii w Wytomyślu. Po raz ostatni odprawił Msze św. w sowiej rodzinnej parafii w Boże Narodzenie. W godzinach popołudniowych w środę 8 lutego 2023 r., kiedy Kościół w liturgii wspomina św. Hieronima Emilianiego i św. Józefinę Bakhitę, Pan Życia i Śmierci odwołał ks. Jana do siebie. Zgodnie z życzeniem ks. Jana został pochowany w sobotę 11.02.2023 r. na naszym cmentarzu obok kapłanów – proboszczów w Wytomyślu. Pozostanie w naszej pamięci, jako radosny kapłan i misjonarz spełniony w powołaniu, którym go Pan obdarzył.
Powiatowy Konkurs XIX Wielkopolskiej Olimpiady Wiedzy Konsumenckiej
- 20-03-2025
- Autor: Marzena Matusiak
- drukuj
W środę, 19 marca w Starostwie Powiatowym w Nowym Tomyślu odbył się Powiatowy Konkurs XIX Wielkopolskiej Olimpiady Wiedzy Konsumenckiej. Wzięło w nim udział 18 uczniów.
Wspólne zdjęcie.
Komisja konkursowa wyłoniła czterech laureatów, którzy w kwietniu będą reprezentowali Powiat Nowotomyski w XIX Wojewódzkim Finale Olimpiady Wiedzy Konsumenckiej im. Elżbiety Połczyńskiej w Poznaniu. W tym gronie znalazły się następujące osoby:
miejsce I – Martyna Graeb, Zespół Szkół nr 1 w Nowym Tomyślu,
miejsce II – Filip Kańduła, Zespół Szkół nr 2 w Nowym Tomyślu,
miejsce III – Martyna Wojdacka, Zespół Szkół nr 1 w Nowym Tomyślu,
miejsce IV – Antonina Dudkiewicz, Zespół Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Trzciance.
Nagrody i dyplomy wręczył uczestnikom konkursu starosta nowotomyski, Andrzej Wilkoński wraz z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów, Lidią Laboch.
Młodzieży gratulujemy ogromnej wiedzy, a finalistom życzymy powodzenia na etapie wojewódzkim olimpiady.
Komisja konkursowa pracowała w składzie: Lidia Laboch - Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Nowym Tomyślu, Piotr Brudło - Radca Prawny Starostwa Powiatowego w Nowym Tomyślu, Patrycja Pucicka – Powiatowe Centrum Usług Wspólnych w Nowym Tomyślu.
Uproszczona oferta realizacji zadania publicznego
- 18-03-2025
- Autor: Kamil Kałek
- drukuj
Zarząd Powiatu Nowotomyskiego na posiedzeniu w dniu 18 marca 2025 r. uznał celowość realizacji zadania publicznego pt. „I Forum Regionalistów Powiatu Nowotomyskiego”. Uproszczoną ofertę realizacji zadania publicznego złożyło Towarzystwo Gimnastyczne "SOKÓŁ" we Lwówku, Al. E. Sczanieckiej 56, 64-310 Lwówek.
Wobec powyższego zamieszcza się uproszczoną ofertę na stronie internetowej, w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego przy ul. Poznańskiej 33. Uwagi dotyczące oferty można zgłaszać w ciągu 7 dni, listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, ul. Poznańska 33, 64-300 Nowy Tomyśl (decyduje data wpływu do urzędu) lub drogą elektroniczną na adres: promocja@powiatnowotomyski.pl.
Załącznik:
Uproszczona oferta realizacji zadania publicznego
- 18-03-2025
- Autor: Kamil Kałek
- drukuj
Zarząd Powiatu Nowotomyskiego na posiedzeniu w dniu 18 marca 2025 roku uznał celowość realizacji zadania publicznego pt. " Zębowskie Grzybobranie 2025". Uproszczoną ofertę realizacji zadania publicznego złożyło Koło Gospodyń Wiejskich w Zębowie "Równi Sobie", ul. Parkowa 10, 64-310 Zębowo.
Wobec powyższego zamieszcza się uproszczoną ofertę na stronie internetowej, w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego przy ul. Poznańskiej 33. Uwagi dotyczące oferty można zgłaszać w ciągu 7 dni, listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, ul. Poznańska 33, 64-300 Nowy Tomyśl (decyduje data wpływu do urzędu) lub drogą elektroniczną na adres: promocja@powiatnowotomyski.pl.
Załącznik: